torsdag 17. mars 2011

Trapper ned konkurransekjøringen

Men først etter han er i mål i kveld...

Som nevnt i Altaposten kjører Roger i år sitt siste Finnmarksløp hvor han har målsetning om plassering i toppen. Dette er noe han har tenkt på en stund, det er ikke en vill ide som har dukket opp under løpet i år. Han kommer til å fotsette som hundekjører, og vil helt sikkert delta på flere Finnmarksløp, men da som "turkjører". Neste år skal han være handler for Trine K. Lyrek, som er Rogers handler i år.
Kommende turkjører Roger Dahl

1 kommentar:

  1. Hei Roger Dahl, Finnmarkløpets far, kommende turkjører:)

    Jeg driver aktivt med hund selv, men ikke hundekjøring. Jeg har de to siste årene stått imponert ved start, restart og målgang på Finnmarksløpet, men dessverre ikke i år. Dessverre fordi jeg gjerne skulle vært der og sett nettopp deg være den første til å komme forbi Høgskolen, forbi kinoen, og så i MÅL til den flotte musikken. Sett nettopp deg trekke det lengste strået etter alle de lange, kalde milene som ikke er til å skjønne.

    Jeg er av de mange som de siste dagene, kveldene, og delvis nettene har fulgt deg på ulike nettsteder, sett på avstander til andre og lurt på hvordan differansene har vært, og hvilke valg du ville komme til å ta. Ikke minst har jeg vært av de som har tenkt på deg da du så tragisk mista en hund. Jeg har selv mista en i utgangspunktet frisk hund mellom hendene mine på stille lufting i en park. Det kan skje når som helst. Det vet man når man har med liv å gjøre. Det kan stoppe når som helst. Din var midt i det den elsket mest. Sammen med den den elsket mest.

    Du er ikke i mål enda. Fremdeles er det mil og timer igjen. Jeg fortsetter å krysse fingre for at dette blir din kveld. Mer fortjent kunne det ikke blitt.

    Ydmyk hilsen
    Hilde W. Christiansen

    SvarSlett